ACMP og A-2 Norge har gleden av å invitere til et aktivt frokostseminar den 6. juni for å belyse dette temaet.

Du får høre om hvordan ACMP-rammeverket kan bidra til målrettet endring og få en smakebit på Alfa & Omegas Kulturkabal – en interaktiv måte å engasjere en organisasjon i å utvikle fremtidens kultur.

Meld deg på frokostseminaret her

Endring er på vei til å bli den nye normalen

Mange virksomheter opplever at det er utfordrende å oppnå ønsket effekt av igangsatte endringsinitiativer. Ofte kreves ikke bare ny kompetanse, men også ny adferd, nye prioriteringer og nye holdninger – mye av det vi definerer som kultur. Men hva skal til for å endre en kultur – og i hvilken grad er det mulig?

På dette frokostmøtet ønsker vi å vise hvordan ACMP-rammeverkets helhetlige tilnærming kombinert med gode verktøy for å involvere og engasjere medarbeidere kan gjøre endringsmål og kultur til drivkrefter som spiller sammen i å realisere virksomhetens strategi.

Ann-Christine Moberg, Seniorrådgiver i A-2

 

Agenda 6.juni

Ann-Christine Moberg, seniorrågiver i A-2, leder en dialog rundt hvorfor og hvordan den første fasen i ACMP-rammeverket er så viktig for å skape helhetsforståelse og lykkes med endring.

Anne Grete Stykket og Trine Fossen fra Alfa & Omega forteller om opprinnelsen til Kulturkabalen og hvordan den har bidratt til å sette fokus på kultur for å lykkes med endringsprosesser.

Hege Aamotsmo, Konserndirektør People & Culture i ISS World, deler noen av sine tidligere erfaringer rundt kultur i endring og Kulturkabalen.

Vi vil også sammen få prøve verktøyet.

Meld deg på innen 3. juni her

Dato og tid: 6. juni
Servering fra kl. 08:00 og faglig påfyll fra kl. 08:30-10:00
Sted: A-2 Norge, Drammensveien 165
(bygget ved siden av Circle K på Skøyen).

Facebooklinkedininstagrammail

Den pågående digitaliseringen gir økende aktivitet hos alle våre kunder. Digitalisering treffer alle bransjer i større eller mindre grad, men i en del bransjer fører det til fullstendige omveltninger av både verdikjeder og forretningsmodeller.

Utvikling av nye digitale løsninger vil ofte være svært krevende og medføre betydelig risiko, men det er enda større risiko å la være, eller komme for sent med gode løsninger.

A-2 har nå en god vekst og mottar mange spennende forespørsler fra våre kunder innenfor mange områder. Vi er derfor stolte over å kunne presentere Seniorrådgiver Ann-Christine Moberg og Seniorkonsulent Mari Holm Endresen som startet hos oss i mars 2019.

Les mer…

Facebooklinkedininstagrammail

Sigurd Skjæveland har deltatt i et ekspertpanel i temaavisen Offentlig sektor & Fremtidens helseteknologi vedlagt Aftenposten. Her følger en gjengivelse av Sigurds intervju.

Fortsett å leseFacebooklinkedininstagrammail

INDUSTRI 4.0 er nå distribuert til over 70 000 lesere og i sosiale medier.

Daglig leder i A-2 Norge, Sigurd Skjæveland, har deltatt i et ekspertpanel i INDUSTRI 4.0.

Sigurd Skjæveland, ekspert med 30 års erfaring Les mer…

Facebooklinkedininstagrammail

Vi har benyttet vinterferien til å tilegne oss mer kunnskap. Tre av våre ansatte har deltatt på kurs i PRINCE2® Foundation og bestått sertifiseringen.

Vi gratulerer Charlotte Hauge, Christoffer Mørch-Sejersted og Håkon Høiland med vellykket sertifisering i PRINCE2® Foundation.

I vinter har Martine Gude Aamodt blitt sertifiser i PRINCE2® Agile, i tillegg til PRINCE2® Foundation sertifiseringen hun tok i 2016.

Les mer…Facebooklinkedininstagrammail

2018 var et godt år for A-2 Norge. Dette året virker så langt lovende da vi opplever stor etterspørsel etter våre tjenester.

Vi er derfor veldig glade for at vi kan ønske flere konsulenter velkommen.
Les mer…Facebooklinkedininstagrammail

Både private og offentlige virksomheter (sykehus) i spesialisthelsetjenesten skal avlevere sine pasientjournaler til Norsk helsearkiv når pasienten har vært død i 10 år.

Foto: HENT/Lusparken

Les mer…Facebooklinkedininstagrammail

En virksomhets digitale strategi skal si noe om hva, hvorfor og hvordan den digitale transformasjonen skal finne sted. Strategien skal inneholde virksomhetens visjon for digitaliseringsarbeidet og hvilke tiltak og oppgaver virksomheten må ta tak i for å virkeliggjøre sine strategiske ambisjoner.

Les mer…

Facebooklinkedininstagrammail

Konsulentguiden 2019
er nå distribuert til over 70 000 lesere og i sosiale medier.

__________________

Ekspertene svarer:
Dette kjennetegner
en dyktig konsulent

__________________

Daglig leder i A-2 Norge, Sigurd Skjæveland, har deltatt i et ekspertpanel i Konsulentguiden 2019.

Les mer…

Facebooklinkedininstagrammail

-Ny rapport finner en samfunnsøkonomisk gevinst på 534 millioner over en tiårsperiode ved å forbedre digital pasientkommunikasjon ved bruk av e-konsultasjon. Rapporten har forslag til endringer i fastlegeforskriften og tilskudd.

Denne nyheten kunne du lese på Dagens medisin i går. Les mer…Facebooklinkedininstagrammail